Demografische diensten

Om online een afspraak te maken met de diensten klik hier

 

CORONAVIRUS Informatie

Om de burgers van Ganshoren en het gemeentepersoneel een optimale bescherming te garanderen, is het ten zeerste aan te raden om u bij het gemeentebestuur aan te bieden met een beschermend masker dat uw mond en neus bedekt.

Hydroalcoholische gel zal beschikbaar zijn bij de ingang van de gemeente. We vragen u daarom om het te gebruiken voordat u naar de verschillende gemeentelijke diensten gaat.

We vragen elke burger om de sociale afstanden (1,5 m) te respecteren, zowel bij de ingang van het gemeentebestuur als binnen.

Bevolkingsdienst

Om online een afspraak te maken met de diensten klik hier

De dienst Bevolking behandelt en geeft informatie over :

  • formaliteiten voor adreswijzigingenen kwesties:
  • bestellingen en afleveringen van identiteitskaart, paspoort, rijbewijs
  • afleveringen van verschillende certificaten: certificaat van inschrijving, samenstelling van het gezin,…… (via mail)
  • legalisatie van de handtekening, toestemming van de ouders voor minderjarigen
  • uittreksels uit het strafregister (via mail)
  • orgaandonatie, verklaring van euthanasie
  • aanvraag voor gereserveerde parkeerplaatsen voor een verhuizing (via mail)
  • alle informatie met betrekking tot de verkiezingen.

 

  • U kunt de volgende documenten verkrijgen via www.iribox.be (gratis):
    • Huishoudelijke samenstelling
    • Verblijfsvergunning
    • Verblijfsvergunning met geschiedenis
    • Certificaat van Nationaliteit
    • Een verzoek tot adreswijziging
    • Een verzoek om een uittreksel uit het strafregister
      • Voor de rest van de formaliteiten, namelijk :
        • De ID-kaart bij Vernieuwing, Activering, Verlies
        • De verblijfsvergunning (E+,F+,C,D) bij Verlenging, Activering, verlies
        • Handtekening legalisatie
        • Conformiteitskopie
        • Levenscertificaat
        • In te vullen certificaat voor werkloosheid

Openingsuren:

Zonder afspraak, rekening houdend met gezondheidsmaatregelen en afstandelijkheid!

De distributie van tickets kan voor sluitingstijd worden stopgezet als er te veel mensen in de ticketzaal staan te wachten.

 

 

Elektronische kaart

Als u een elektronische kaartlezer heeft, kan dat:
– bepaalde administratieve documenten online en gratis af te drukken via de site van het nationaal register “Mijn dossier” van de FOD Binnenlandse Zaken

Nieuwe bewoner? Lees de factsheet over de te vervullen formaliteiten voor de levering van gas en elektriciteit.

BURGERLIJKE STAND

Welke formaliteiten behandelt de dienst Burgerlijke Stand?

De dienst Burgerlijke Stand behandelt de volgende formaliteiten:

 

  • Hoe kan ik de dienst Burgerlijke stand contacteren?

    U hebt verschillende mogelijkheden om onze dienst te contacteren:

    02/464 05 13

    02/464 05 23

    02/464 05 24

    ecbs@ganshoren.brussels

Hoe kan ik een afspraak maken met de dienst Burgerlijke Stand?

U kan een afspraak maken via de volgende website irisbox

Welke zijn de openingsuren van de dienst Burgerlijke Stand?

Gelieve u aan te bieden met uw identiteitskaart aan de voordeur en u te identificeren aan het onthaal met een bewijs van bevestiging van uw afspraak.

 

DIENST VREEMDELINGEN

Om online een afspraak te maken met de diensten klik hier

De Dienst Vreemdelingen houdt behandelt de inschrijving procedures voor vreemdelingen die in het bezit zijn van een verblijfsvergunning. Zij voert ook de verschillende procedures uit met betrekking tot het verblijf en de vestiging van burgers uit het buitenland die nog niet in het bezit zijn van een verblijfsvergunning en die op het grondgebied van de gemeente wensen te verblijven als werknemer, student, onderzoeker, houder van voldoende middelen van bestaan, gezinshereniging, aanvrager van de vluchtelingenstatus, enz… Het geeft alle soorten administratieve documenten af zoals gezinssamenstellingen, verblijfsvergunningen, werkvergunningen, ouderlijke machtigingen, geschiedenis van de verblijfsvergunningen, enz…

De afgifte van een uittreksel uit het strafregister en alle vragen met betrekking tot het rijbewijs moeten bij de dienst Bevolking worden aangevraagd.

Gezien de specifieke aard van de behandelde zaken is het zeer wenselijk dat de betrokken personen zich persoonlijk aan het loket aanbieden met een identiteitsbewijs (paspoort, nationale identiteitskaart, verblijfsvergunning).

Openingsuren:

Alleen op afspraak geopend van maandag tot en met vrijdag.

Gelieve u aan te bieden met uw identiteitskaart aan de voordeur en u te identificeren aan het onthaal met een bewijs van bevestiging van uw afspraak.

Vreemdelingendienst